داستان های عبرت آمیز رمشک
،وب سایت خبری، رمشک،دهستان رمشک
 

داستان های عبرت آمیز

:

‏ ‏داستان عبرت انگیز «مرگ یک جوان در حال تماشای فیلم مبتذل»

پدر همراه يك شيخ و بقيه همراهان براى شستن جسد پسر جوانش حاضر شده بودند. آن شيخ كه مسئول شستن متوفى بود دستور داد تا آنرا از لباسش مجرد كنند ولى عورتش را با پارچه اى بپوشانند. هنگام برداشتن لباس مرده، آنها متوجه دستمال خون آلودی كه دست راست مرده را پيجانده بود، شدند.

هنگامى كه خواستند آن دستمال را باز کنند، پدر متوفى سر آنها داد زد و گفت: براى شستن پسرش هيچكس حق ندارد كه آان دستمال را بردارد.


شيخ مسئول درك كرد كه يك رازى در این دستمال نهفته هست ولى به هر حال براى شستن میت بايست آن دستمال برداشته شود، بنابراین بطور پنهانی به همكارانش گفت: هنگام شستن آب زيادى روى آن دستمال بريزيد تا خودبخود از جايش برداشته شود.

همکاران وی نیز چنین کردند. در نتیجه دستمال برداشته شد. پدر وقتی دستمال را برداشته شده دید، بر سر آنها پرخاش كرد ولى پس از مدتى به گريه افتاد و به آنها گفت كه حقيقت را برایشان بازگو خواهد كرد تا درس عبرتى باشد براى ديگران.

او گفت كه ديشب هنگامى كه پسرم وارد خانه شد، من و مادرش در حال شام خوردن بوديم. به او تعارف كرديم كه همراه ما بيايد و شام ميل نماید. ولى با عصبانيت جواب داد كه من ميروم توى اتاقم. به نوكر خانه بگوييد كه غذايم را اتاقم بياورد. سپس رفت توى اتاقش و در را قفل كرد. نوكر غذایش را آماده كرد و خواست كه غذا را نزد او ببرد ولى هر چه در ميزد كسى در را باز نميكرد. من و مادرش نگران شديم و هر چند در ميزديم او در را باز نميكرد. بسيار نگران شديم و فهميديم كه حتما اتفاقى افتاده است، پس قفل در را شكستيم و وارد اتاقش شديم، ولى منظره اى كه ديدم مرا بسيار مبهوت كرد و اى كاش آنرا نديده بودم !

پسر در حال تماشاى تلویزیون و در حالى كه کنترل تلویزیون را در دست داشت فوت كرده بود، ولى مصيبت بد تر از آن اين بود كه او در حال تماشاى فيلم مبتذل و جنسى جان خود را از دست داده بود. من خواستم كه کنترل را از دستش بردارم ولى هر چه سعى كردم نتوانستم تا اينكه فهميدم اصلا ممكن نيست. پس براى حفظ آبروى خودم و پسرم، چاقويى آوردم كه دستش را ببرم، ولى پس از اينكه كمى آنرا بريدم بسيار خون از آن جارى ميشد و رحمت و شفقت پدريم سبب شد كه ادامه ندهم، ولى تا آنجاييكه توانستم اطراف کنترل كه خارج از كف دستش بود را بريدم ولى قسمتى از آن همانطور كه الآن ميبينيد هنوز در دستش باقى است و نميشود دستش را باز كرد و آنرا بيرون آورد.

سپس آنها مرده را شستند و با همان ريموت (کنترل) انرا دفن كردند تا روز قيامت !
-----------------------------------------------------------
پيامبر صلى الله عليه و سلم در حديث صحيح فرموده است که: “يبعث المرء على ما مات عليه” يعنى: “هر شخصى بر همان حالتى كه مرده باشد (در روز قيامت) بر ميخيزد.”
دوستان: مرگ در کمینه، نمیدونیم کی می میریم بنابراین همیشه مشغول یاد خدا باشیم. حالا قضاوت كنيد كه اين جوان در روز قيامت در چه حالی برميخيزد ! مگر اينكه خداوند از روى لطف و رحمتش او را مغفرت و ستر كند.
خداوندا، همه گناهان ما را مغفرت و ستر كن و ما را از سوء خاتمه نجات بده، آمين.

منبع: گرؤه ؤات ساب.

خیلی چیزها میدانستیم ولی عمل نمی کردیم این مقاله ای است که خیلی چیزا ازش یادگرفتم ، دوست داشتم دیگران ازش نفعی ببرند
یکی از علماء بزرگ اهل سنت بنام ابن القیم رحمه الله می فرماید:
در اثر مرض طاعون دختر جوانی جانش را ازدست میدهد؛پدرش اورا در خواب می بیند ،از دخترش می پرسد آخرت چگونه بود؟ جواب عجیبی میدهد: ما برای امر بزرگی به دنیا آمده ایم ،خیلی چیزها مید انیم ولی عمل نمی کنیم،بخدا قسم یک سبحان الله گفتن یا یک رکعت نماز خواندن در پرونده اعمالم دوست داشتنی تر است از دنیا ومافیها .
این دخترسخنی بزرگی گفت کنانعلم ولانعملخیلی چیزا میدانیم ولی عمل نمی کنیمخیلی ازما منظورش را نفهمیدیممن شرح این عبارت را بطور مثال بیان می کنم تا بهتر بدانیم،
1- می دانیم گفتن سبحان الله 100 مرتبه در روزگناهان را ازبین می برد گرچه به اندازه کف دریا باشد،شب و روز می گذردیک بار هم نمی گوییم
2- می دانیم. دو رکعت سنت ضحی برابر است با 360 صدقه ،روزها را پشت سرمی نهیم واین نماز را نمی خوانیم
3- می دانیم یک روزدر راه خداروزه سنت بگیریم ،خداوند به برکت آن ما را 70 سال از آتش جهنم دور می کند، هفته می گذرد. روزه نمی گیریم .4-می دانیم :اگر زیارت یک مریضی برویم،در آن روز 70 هزار فرشته ما دعای مغفرت می کنند،این هفته چندتا مریض را ملاقات کردیم
5-می دانیم اگر کسی درنماز میت شرکت نماید،وتا دفن کردن اورا همراهی کند ،دو قیراط اجر کسب می کند ( قیراط به اندازه کوه احد است )چندتا میت را همراهی کردیم.
6- می دانیم. اگر کسی برای خدا مسجدی را بنا کند گرچه به اندازه لانه پرنده باشد ، یعنی به اندازه نیازآن منطقه باشد،خداوند در بهشت خانه ای برای او می سازد.آیا در ساخت مسجدی سهیم بوده ایم ولو بمبلغ 10دینار.
7- می دانیم کمک کردن به بیوه زنی وفرزندان یتیمش ؛ مانند مجاهد در راه خداست ، مانند روزه داری است که اصلا افطار نکند ،ومانند شب زنده داریست که اصلا نخوابد. آیا کمکی به آنهانموده ایم ؟
8- می دانیم؛ اگر یک حرفی از قرآن بخوانیم یک نیکی کسب می کنیم که خداوند آنرا ده برابرمی گرداند،در روز چقدر قرآن می خوانیم.
9-می دانیم :حج مقبول پاداشش بهشت است،واز گناه طوری پاک میشود انگار تازه از مادر متولد شده است ،برای انجام دادن حج آیا هیچ فکری کرده ایم.
10-می دانیم شرف مومن نماز شب خواندن استرسول خدا واصحاب بزرگوارش باوجود مشغول بودنشان بدست آوردن لقمه نان.وشرکت و جهاد در راه خدا نمودن هیچ وقت نماز شب را ترک نکردند.
آیا برای نماز شب فکری کرده ایم.
11-همه مامیدانیم قیامت آمدنی است هیچ شکی درآن نیستوخداوند مردگان را برای حساب و کتاب از قبرها بیرون می کشدبرای چنین روزی خود را آماده نمی کنیممردگان را دفن می کنیم نماز بر آنها می خوانیم،ولی برای چنین روزی تلاش نمی کنیم،انگارنامه تضمین شده ای بما داده اند که نوشته شده با شما کاری نیست حساب وکتابی ندارید !!!بدانید برادران عزیز و خواهران بزرگوارهرنفسی که می کشیم به مرگ نزدیک ونزدیکتر می شویم از لحظات زندگی درس بگیریم روش زندگی کردن را تغییر دهیم وخودرا برای حساب وکتاب فردای قیامت آماده کنیم ،روزی که همه از یکدیگر فرار می کنیم روزی که از برادر از مادر واز پدر واز زن وفرزند فرار می کنیم وهر کسی به فکر خودش است .
خدایا آیا رساندم؟
خدایا تو گواه باش.
در پایان : به دیگران برسانیم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






lovenar

نظام اربابی پور

lovenar

http://lovenar.loxblog.com

رمشک

داستان های عبرت آمیز

رمشک

كد ساعت و تاريخ

با سلام خدمت شما دوست عزیز نظامم اهل دهستان رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج استان کرمان رشته درسیم هستش علوم انسانی حتما به وب شما هم سرمیزنم وخوشحال میشم اگه توی نظرسنجی شرکت کنید و یا عضوخبرنامه بشید متشکرم. ‏ با عرض سلام و خوش امد گویی خدمت شما بازدید کننده گرامی در این وب سعی در معرفی دهستان رمشک در دنیایی مجازی داریم که البته مطالب دیگری هم قرار خواهد گرفت در حدتوان

رمشک