کتاب رمشک
،وب سایت خبری، رمشک،دهستان رمشک
 

کتاب

:

‏ ‏ کتاب در شکم ماهی

نویسنده : محمدالعریفی

ترجمه:محمدابراهیم ساعدی نوری

‏ ‏موضوع: آسمان نمی بارد

‏ ‏در زمان موسی علیه السلام بنی اسرائیل دچار قحطی شدند.مردم پیرامونش جمع شدند و گفتند:‎یا کلیم الله از خدا بخواه که برای ما باران بفرستد.

موسی علیه السلام همراه آنان برخاست و همگی به صحرا رفتند.‏ ‏تعدادشان هفتادهزار یا بیشتر بود .

‏ همگی ژولیده و غبارآلود در میدانی جمع شدند و با فروتنی و تواضع دعا و زاری کردند و از خدا طلب باران نمودند. ‏کلیم الله علیه السلام برخاست و دعا میکرد:

الهی ، بارانت را برای ما بفرست، رحمتت را بر ما بگستران،بخاطر کودکان شیرخوار،چارپایان چرنده و پیرمردان رکوع کننده.....ولی خشکی آسمان زیادتر و حرارت خورشید بیشترشد. :

‏ ‏ موسی علیه السلام گفت:

پروردگارا برای ما باران بفرست.

خدا فرمود:

‏ ‏چگونه برای شما باران بفرستم در حالی که در میان شما بنده ای است که چهل سال با معصیتها و گناهان مرا به مبارزه میطلبد؟ در میان مردم اعلان کن تا از جمعشان خارج شود،چون بخاطر او باران را از شما باز داشتم.

‏ ‏موسی علیه السلام در میان قومش فریاد زد:ای بنده گنهکار ، ای کسی که چهل سال است خدا را به مبارزه میطلبی ، از میان ماخارج شو ، بخاطر تو باران از نا باز داشته شده است.

‎بنده گنهکار به راست و چپ نگاه کرد، کسی را ندید که خارج شود، فهمید که منظور اوست، با خود گفت:‏ ‏اگر از میان مردم خارج شوم رسوا می گردم واگر در میانشان بمانم بخاطر من باران نمی بارد.

‏ دلش شکست،چشمش اشکبارشد،سرش را در میان گریبان فرو برد،از کارش پشیمان شد و گفت: ‏الهی،پروردگارا،سرورم،چهل سال نافرمانی تو را کردم ، مرا پوشاندی و به من مهلت دادی ، اکنون اطاعت کننده نزد تو می آیم، پس مرا بپذیر و شروع کرد به مناجات با خالقش.

هنوز سخنش تمام نشده بود که یک ابر سفید بالا رفت و باران مانند دهان مشکیزه به راه افتاد.موسی علیه السلام تعجب کرد و گفت: :

‏ ‏ به ما باران دادی در حالیکه کسی از میان ما خارج نشد.

خداوند فرمود:

ای موسی، بخاطر کسی که باران را از شما منع کردم ، بخاطر همان شخص باران را بر شما باراندم.

‏ ‏موسی علیه السلام گفت:

‏ ‏پروردگارا این بنده فرمانبردار را به من نشان بده.گفت : ای موسی ، وقتی نافرمانی مرا کرد او را رسوا نکردم، چگونه حال که از من اطاعت می کند او را رسوا کنم

سبحانک یارب.‏ ‏نستغفرک

‏ اللهم ‏من جمیع

الذنوب والخطایاونتوب الیک.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






lovenar

نظام اربابی پور

lovenar

http://lovenar.loxblog.com

رمشک

کتاب

رمشک

كد ساعت و تاريخ

با سلام خدمت شما دوست عزیز نظامم اهل دهستان رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج استان کرمان رشته درسیم هستش علوم انسانی حتما به وب شما هم سرمیزنم وخوشحال میشم اگه توی نظرسنجی شرکت کنید و یا عضوخبرنامه بشید متشکرم. ‏ با عرض سلام و خوش امد گویی خدمت شما بازدید کننده گرامی در این وب سعی در معرفی دهستان رمشک در دنیایی مجازی داریم که البته مطالب دیگری هم قرار خواهد گرفت در حدتوان

رمشک