جام رمشک قلع گنج نماد گفت گوی تمدن ها در سازمان ملل رمشک
،وب سایت خبری، رمشک،دهستان رمشک
 

جام رمشک قلع گنج نماد گفت گوی تمدن ها در سازمان ملل

:

‏ ‏

فرماندار قلعه‌گنج خبر داد

جام رمشک قلعه‌گنج نماد گفت‌وگوی تمدن‌ها در سازمان ملل

خبرگزاری فارس: ‏ ‏

‏ ‏فرماندار قلعه‌گنج گفت: اثر باستانی جام رمشک که در شهرستان قلعه‌گنج کشف شده، اکنون به عنوان نماد گفت‌وگوی تمدن‌ها در سازمان ملل به ثبت رسیده است.

حسن مرادی امروز در گفت‌وگو باخبرنگار فارس در قلعه‌گنج اظهار داشت:‏ ‏ در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری باید به آثار و تمدن کهن این شهرستان توجه خاصی صورت گیرد.

‏ ‏ وی افزود: شهرستان قلعه‌گنج باوسعت 14 هزار و 200 کیلومترمربع دارای پدیده‌ها و جاذبه‌های گردشگری و میراث فراوانی در حوزه فرهنگ و تمدن است. مرادی تصریح کرد: در حاشیه ارتفاعات و تپه‌های باستانی این شهرستان آثار باستانی و عتیقه‌های گرانبهایی توسط باستان‌شناسان در کاوش‌‌های مختلف کشف شده است.

وی افزود: وجود مکان‌های تاریخی در این منطقه بکر و مستعد خود بیانگر ارزش‌های مثال‌زدنی و وجود تمدن‌های تاریخی است. مرادی به تمدن کهن و عظیم هلیل اشاره کرد و بیان داشت: بخشی از تمدن عظیم هلیل که دارای قدمتی بیش از تمدن بابل و بین‌النهرین و سایر تمدن‌هایدنیا و دارای سوابق گسترده‌تری است، متعلق به این شهرستان است. وی همچنین با اشاره به میراث تاریخ و تمدن قلعه‌گنج عنوان کرد: در شهرستان قلعه‌گنج با وجود تپه‌های تاریخی گل بزرگ وگل کوچک، تم‌سرخ، کلات مالک، تمگران و شهر 5 هزار ساله رمشک از جمله آثار و محوطه‌های باستانی این منطقه است. فرماندار قلعه‌گنج افزود: شهر سوخته زیر دامنه‌ مار، محوطه هزار هکتاری باستانی نهرندگان در حاشیه رودخانه تنگ سمسیلی و آثار مکشوفه تاریخی و باستانی در روستای دستجرد و مارز خود گواه برتمدن کهن و اولیه در این منطقه است. مرادی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یک چهارم کشفیات آثار عتیقه و تاریخی در جنوب کرمان بهاین شهرستان تعلق دارد، می‌طلبد تا گنجینه‌ای از این آثار با نام موزه فرهنگ و تاریخ قلعه‌گنج در این شهرستان نگهداری و حراست شوند. وی گفت: جام رمشک که به عنوان نماد تاریخی جوامع و گفت‌وگوهای بشری در این منطقه کشف شده، هم‌اکنون بهعنوان نماد گفت‌وگوی تمدن‌ها در سازمان ملل به ثبت رسیده است که باید از آن تندیسی ساخته و در میدان اصلی شهر نصب و اطلاع‌رسانی شود. مرادی از اماکن خوش آب و هوا و تفریحی این منطقه به عنوان یک اقتصاد نوین جهانی یاد کرد و گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با استفاده از تسهیلات دولتی می‌توانند در این زمینه به فعالیت بپردازند و باید مسئولان مربوطه با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم، زمینه را برای بخش خصوصی فراهم کنند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نوشته : نظام اربابی پور
  • تاریخ: پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:رمشک,جام رمشک قلع گنج نماد گفت گوی تمدن ها در سازمان ملل,

  • lovenar

    نظام اربابی پور

    lovenar

    http://lovenar.loxblog.com

    رمشک

    جام رمشک قلع گنج نماد گفت گوی تمدن ها در سازمان ملل

    رمشک

    كد ساعت و تاريخ

    با سلام خدمت شما دوست عزیز نظامم اهل دهستان رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج استان کرمان رشته درسیم هستش علوم انسانی حتما به وب شما هم سرمیزنم وخوشحال میشم اگه توی نظرسنجی شرکت کنید و یا عضوخبرنامه بشید متشکرم. ‏ با عرض سلام و خوش امد گویی خدمت شما بازدید کننده گرامی در این وب سعی در معرفی دهستان رمشک در دنیایی مجازی داریم که البته مطالب دیگری هم قرار خواهد گرفت در حدتوان

    رمشک