زیبایی‌های چشم‌نواز «رمشک» را نباید به تیغ محرومیت سر برید رمشک
،وب سایت خبری، رمشک،دهستان رمشک
 

زیبایی‌های چشم‌نواز «رمشک» را نباید به تیغ محرومیت سر برید



  زیبایی‌های چشم‌نواز «رمشک» را نباید به تیغ محرومیت سر برید


خبرگزاری فارس: جولان گاه محرومیت چند سالی است که پوستین محرومیت را از تن کوی و برزن دهستان رمشک در بخش چاه‌دادخدای قلعه‌گنج به در آورده، شاید اینجا آخر دنیا باشد، اماتصور کنید، «آخر دنیا به این زیبایی»، رمشک بهشت جنوب کرمان است. 

‏ ‏


 

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، امروز اگر شما به رمشک می‌روید، باید امکانات یک سفر مهیج به بهترین سند جاری خدمات نظام را مهیا کنید، یک تفرجگاه چند منظوره که گاهی ساکنان آن خود را باور نمی‌کنند و شلاق بی‌عدالتی را در دست می‌گیرند. :

    .

‏ ‏ .

‏ ‏.


رمشک اینک در 160 کیلومتری مرکز شهرستان قلعه‌گنج و 560 کیلومتری مرکز استان کرمان با برخورداری از امکانات رفاهی مناسب و آب وهوایی بسیار دلپذیر باید به عنوان یک قطب گردشگری مطرح شود، زیبایی‌های چشم‌نواز این روستای تاریخی را نباید، به تیغ محرومیت سر برید. :

‏ ‏

...

...


 

 

‏ ‏ کپر نشانی از ساده‌زیستی و تمدن غنی روستائیان دارد وجود دو حوزه علمیه اهل سنت و تشیع و بیش از 32 باب مدرسه در سه مقطع تحصیلی که با استعدادناب دانش‌آموزان این دهستان در رشد علمی شهرستان نقش ایفا می‌کنند و در حال حاضر دو باب مدرسه نیز در حال ساخت است.

‏ ‏ رمشک که در اصطلاح به راه‌مشک یا همان جاده ابریشم متصل بوده است، امروزه در خود بیش از2 هزار و 400 خانوار جای دادهاست که از این تعداد 93 در صد اهل سنت هستند، اگر مسافر رمشک شوید، دیگر مثل سال‌های گذشته دوری راه و جاده خاکی نگرانت نمی‌کند. !

  


وقتی به رمشک می‌رسی، شهری را می‌بینی که فقط نام شهر را کم دارد و همه چیز مهیا است در یک پذیرایی خوشگوار رمشکی‌های مهربان، گاهی وقت‌ها قلم به دستان برای احراز نشان زرد بودن، خود باید تیتر را اینگونه بنگارند «محرومیت در رمشک جولان می‌دهد» و من نه به عنوان من، بلکه به عنوان یک خبرنگار که چندین سال است رمشک را می‌شناسم، گاهی وقت‌ها این زردی‌ها را یک بیماری ناگوار می‌بینم که بعضی از همکاران را مبتلا کرده است.

 


وجود رودخانه دائمی و قنات‌های پرآب و همیشه جاری را نباید ندید وآنجا را محروم خواند، حال اگر من ساکن این روستا باشم و هنوز زندگی را در کپر می‌پسندم و در کنار مسکن مستحکم که بنیاد مسکن ساخته است، باید حتما یک کپر یا توپ هم بسازم تا از آن به عنوان مهمانخانه استفاده کنم، آیا چهره شهرم هنوز محروم است، کپر نشانی از ساده‌زیستی و تمدن غنی این روستائیان دارد.


  گاهی وقتها مزه شیرین خواب آرام در یک مسکن مستحکم را دشمنان تفرقه‌افکن زهر می‌کنند و نادیده گرفتن، خدمتی این چنین حجیم گاهی پایه‌های خدمتی دیگر را ناامید می‌کند، هر چند نظام کار خود را در عدالت به سرانجام می‌رساند.


در این میان رسانه‌های محلی همسو با نشریات معلوم‌الحال برگرفته از خبرگزاری‌های ناهمسو بدون در نظر گرفتن حواشی اخبار با بستن چشم بصیرت خود گاهی قانون کپی را بد جور جلوه می‌دهند که گویی اینجا آخر دنیاست، آری شاید، آخر دنیا باشد، اما تصور کنید، «آخر دنیا به این زیبایی» رمشک بهشت جنوب کرمان است.  

‏ ‏


 

بسترسازی تبدیل دهستان به شهر از اقدامات خوب دولت :

    .

‏ ‏ .

‏ ‏.


خدابخش درزه‌ای دهیار رمشک که متوجه شده بود که با غرض‌ورزی برخی از رسانه‌ها حرف‌هایش را تحریف کرده‌اند به من زنگ زد و گفت: اولا که هیچ خبرنگاری به رمشک نیامده است و با ما مصاحبه تلفنی داشته‌اند، دوم آماری که تیتر زدند را از لابلای آمار ما دزدیدند و مابقی را به قید غرض حذف کرده‌اند. :

‏ ‏

...

...


 

 

‏ ‏وی افزود: من گفتم، در سال گذشته 100 پرونده برای مسکن روستایی به بنیاد مسکن تحویل داده‌ایم که از این تعداد 30 پرونده تسهیلات دریافت کرده‌اند، طرح هادی روستایی نیز در این روستا اجرا شده است و امید به شهر شدن، داریم.

‏ ‏به سراغ فرماندار شهرستان قلعه‌گنج رفتم، فردی که در سال‌های نخست بخش شدن، چاه‌دادخدا بخشدار آنجا بود و بهتر از همه ما آنجا را می‌شناخت، از او خواستم رمشک را در گذشته و حال آن توصیف کند. !

  


ایوب فلاحی اظهار داشت: دهستان رمشک با جمعیتی بیش از 2 هزار و 400خانوار و 12 هزار نفر در بخش چاه‌دادخدای شهرستان قلعه‌گنج واقع شده است.

 


وی افزود: در دولت‌های قبلی خدمات نظام به این مردم مشهودبود، اما خدمت‌رسانی در دولت نهم و دهم با سرعت بالایی در حال انجام بوده و هست، پروژه‌های سنگین آب آشامیدنی رمشک، آسفالت راه فرعی منطقه صولان به رمشک و جاده‌های روستایی متصل به این جاده با اعتبار بیش از 85 میلیارد ریال و طول 62 کیلومتر و ایجاد ورزشگاه رمشک که از مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری است.


  فلاحی تصریح کرد: مرکز درمانی مجهز به آزمایشگاه، آمبولانس، راه‌اندازی و تقویت سیستم‌های ارتباطی تلفن و تلویزیون، ساخت مدارس و پیگیری و بسترسازی تبدیل دهستان به شهر از اقدامات خوب دولت در این منطقه بوده است. ‏


وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص معیشتی و محرومیت‌هایی که در منطقه وجودداشته است، با همت مردم و همکاری با دولت خدمات شایانی در شهرستان و دهستان رمشک انجام شده است که امروزه چهره دهستان رمشک از نظر زیر ساخت‌های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و سایر موارد مورد نظر آمادگی شهر شدن را دارد که حدود 80 درصد از امور آن انجام شده و این آرزوی آن‌ها به زودی محقق می‌شود. 

‏ ‏


 

پیگیر کم کردن تعرفه زمستانی برق هستیم :

    .

‏ ‏ .

‏ ‏.


فرماندار قلعه‌گنج گفت: از نظر امکانات اولیه زندگی اگر قیاس با گذشته داشته باشیم، مطمئنا تلاش گذشته برای زنده ماندن و تهیه ضروریت‌های زندگی بوده است، اما امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و نعمت ولایت‌مداری مردم کیفیت و چگونه زندگی کردن مد نظر است :

‏ ‏

...

...


 

 

‏ ‏فلاحی در ارتباط با قیمت فیش‌های صادره از اداره برق برای این دهستان و روستاهای بخش چاه‌دادخدا افزود: در ارتباط با مشکلات به وجود آمده و بالا بودن، نرخ برق و مصرفی مردم جلسات متعددی با نیروهای اداره برق برگزار و مقرر شد در اسرع وقت در منطقه حضور یابند، چنان چه در قرائت کنتورها اختلاف یا اشتباهی صورت گرفته اصلاح و به اطلاع مردم برسانند.

‏ ‏ وی افزود: با توجه به اینکه تعرفه زمستانی و تابستانی متفاوت است و زیر ساخت‌های مصرف گازو سایر مواد سوختی در شهرستان فراهم نیست، مردم مجبور به استفاده از وسایل گرمایشی برقی هستند که این موضوع هم نارضایتی مردم را به‌ دنبال دارد که مسئولان به سهم خود پیگیر کم کردن تعرفه زمستانی و فراهم کردن، زیر ساخت استفاده از گاز به جای برق هستند. !

  


با خودم به فکر فرو رفتم، روزنامه معلوم‌الحال چه قصد و هدفی از این خبر و آن گزارش داشته، من به عنوان یک خبرنگار بر خود واجب دانستم به دوستان خود در کمال احترام بگویم، همه ما قلم در دست گرفته‌ایم تا با آن آبادانی و سربلندی ایران اسلامی را بنگاریم و هر جا از چشم مسئولان جا افتاد، گوشزد کنیم نه اینکه خاری در چشم مسئولان وسپر دشمن باشیم.

 


مراقب باشیم که اسلحه ما امروز بسیار کاراتر و مخرب‌تر از جنگ افزارهای سبک و سنگین دشمن کاربرد دارد و چه بهتر است در این شرایط و به ویژه در این زمان حساس کام رهبری و مردم صبور را تلخ و زهرآگین نکنیم و شیرینی شکر را در کام دشمنان نریزیم.


 منـبـــع:پــــارس،خبــــــرگـــــزاری پـــــارس


نظر 

‏ ‏


 

نظر

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نوشته : نظام اربابی پور
  • تاریخ: شنبه 31 فروردين 1398برچسب:زیبایی‌های چشم‌نواز «رمشک» را نباید به تیغ محرومیت سر برید,

  • lovenar

    نظام اربابی پور

    lovenar

    http://lovenar.loxblog.com

    رمشک

    زیبایی‌های چشم‌نواز «رمشک» را نباید به تیغ محرومیت سر برید

    رمشک

    كد ساعت و تاريخ

    با سلام خدمت شما دوست عزیز نظامم اهل دهستان رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج استان کرمان رشته درسیم هستش علوم انسانی حتما به وب شما هم سرمیزنم وخوشحال میشم اگه توی نظرسنجی شرکت کنید و یا عضوخبرنامه بشید متشکرم. ‏ با عرض سلام و خوش امد گویی خدمت شما بازدید کننده گرامی در این وب سعی در معرفی دهستان رمشک در دنیایی مجازی داریم که البته مطالب دیگری هم قرار خواهد گرفت در حدتوان

    رمشک