رمشک
،وب سایت خبری، رمشک،دهستان رمشک
 

شبکه اجتماعی،واتساپ،لاین،تلگرام،فیسبوک،بیتاک،نیمباز،اینستگرام،

 

شبکه‌های اجتماعی در زندگی مشترک

 

،واتساپ،تلگرام،لاین،فیسبوک،تانگو،نیمباز،اینستگرام،

 

 امروزه جوانان بسیاری هستند که با داشتن نقش همسری در یک خانواده، باز هم معتاد به شبکه های اجتماعی هستند و به همین دلیل گاهی غافل از نقش های مهم خود در خانه می شوند!

 

زن و شوهری از مهمترین نقش ها و می توان گفت از ابدی ترین نقش هایی است که انسان ها در زندگی می پذیرند و باید در قبال آن به تعهدات و اصول و خواسته های یکدیگر احترام بگذارند.

 

این مسئله یک امر کاملا بدیهی است که استفاده از شبکه های اجتماعی، به مرور زمان طرز فکر و روابط فرد را متحول می‌کند.

 

اکثر روابطی از طریق شبکه های اجتماعی ایجاد می شود، پایه و اساسی ندارد زیرا مبنای واقعی ندارد.

 

 در این گونه روابط معمولاً افراد ناشناس هنگام توصیف خود در این شبکه ها، تصویر غیر واقعی از خود ارائه می کنند و به‌طور خودآگاه یا ناخودآگاه موجب فریب افکار دیگران می‌شوند

 

در بسیاری از مراجعین این نکته را دیده ام که مثلا خانم، از این موضوع ناراحت است که همسرش، اصلا به او جملات محبت آمیز نمی گوید و او را عزیزم و جانم خطاب نمی کند؛ اما در فضای اینترنت و در شبکه های اجتماعی به خانم هایی که در اد لیستش دارد ؛ کلمات محبت آمیز بسیاری نثار می کند و با آنها بسیار متشخصانه و محترمانه برخورد می کند.  

 

خروج از دنیای واقعی به سراب تخیلات افرادی که به‌ طور مستمر از این شبکه ها استفاده می کنند و به نوعی به آن معتادند پس از مرور زمان غرق در رویا می‌شوند و از دنیای واقعی فاصله می‌گیرند.

 

افرادی که بیشتر از 3 ساعت از وقت خود را صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کنند، به جای حل مشکلات به دنبال روش های جایگزینی هستند که به دروغ در ذهنشان ایجادشده است.

 

و این یک حقیقت تلخ است که روابط خانوادگی اکثر کاربران معتاد به شبکه های اجتماعی متزلزل است و برخی نیز منجر به طلاق شده است.

  • نوشته : نظام اربابی پور
  • تاریخ: دو شنبه 8 شهريور 1395برچسب:شبکه,شبکه اجتماعی,لاین,واتساپ,تلگرام,فیسبوک,بیتاک,اینستگرام,نیمباز,تانگو,,
  • زنا

    ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻋﺠﯿﺐ ﻭﻏﺮﯾﺐ ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺻﺎﺣﺐ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﮐﻪ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻧﺎﻣﺶ ﺭﺍ ﻧﺒﺮﯾﻢ . ﻓﻘﻂ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﻋﺒﺮﺕ ﺑﮕﯿﺮﻧﺪﻣﯿﮕﻮﯾﺪ :؟ ﻣﻦ ﺩﺭ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺑﻮﺩﻡ ﻭ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺑﺎ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺩﺍﺭﻧﺪ . ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺑﺎ ﺩﺧﺘﺮﯼ ﺁﺷﻨﺎ ﺷﺪﻡ ﻭﺑﺎ ﺍﻭ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﮐﺎﻣﻞ ﻭ ﻏﯿﺮ ﺷﺮﻋﯽ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﮐﺮﺩﻡ . ﻭ ﻣﺪﺗﯽ ﺍﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺑﻮﺩﻡ ﺗﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺣﺎﻣﻠﻪ ﺷﺪ .ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍﺵ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﺪﻧﺪﻭ ﺩﺧﺘﺮﻩ ﻣﻦ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻫﺎ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﺮﺩ. ﺑﺮﺍﺩﺭﺵ ﭘﯿﺶ ﻣﻦ ﺁﻣﺪ ﻭﺑﻪ ﻣﻦ ﻋﻤﻠﻪ ﮐﺮﺩه . ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺘﻢ ﻣﻦ ﺍﯾﻦ ﺩﺧﺘﺮ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺷﻨﺎﺳﻢ ﺑﺮﻭﺑﺒﯿﻦ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ؟ ! ﻭﺭﻫﺎﯾﺶ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﺭﻓﺘﻢ . ﻭ ﭼﻮﻥ ﭼﯿﺰﯼ ‏( ﻣﺪﺭﮐﯽ ‏) ﻋﻠﯿﻪ ﻣﻦ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﻧﺪﺍﺷﺘﻨﺪ، ﻣﻦ ﺭﺍ ﺗﺮﮎ ﮐﺮﺩﻧﺪ. ﻗﻀﯿﻪ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﮐﺮﺩﻡ. ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﮔﺬﺷﺖ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻝ ، ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﻭﺍﺭﺩ ﺧﺎﻧﻪ ﺷﺪﻡ ﻣﺎﺩﺭﻡ ﺭﻭﯼ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﯿﻬﻮﺵ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩ . ﺳﻌﯽ ﮐﺮﺩﻡ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﮐﻨﻢ. ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﺪ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﺯﺩ ﻭﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺍﺯ ﺣﺎﻝ ﺭﻓﺖ . ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﮐﺮﺩﻡ ﺍﻭ ﻫﻢ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﻣﯽ ﺯﺩ ﻭ ﻣﯽ ﺍﻓﺘﺎﺩ . ﺗﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺘﻢ ﻣﺎﺩﺭ ﭼﻪ ﺷﺪﻩ؟ﻓﺮﯾﺎﺩ ﻣﯽ ﺯﻧﯽ ﻭ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﯽ : ﺧﻮﺍﻫﺮﺕ ! ﮔﻔﺘﻢ ﺧﻮﺍﻫﺮﻡ ﭼﻪ ﺷﺪﻩ؟ ﮔﻔﺖ : ﺧﻮﺍﻫﺮﺕ ﺍﺯ ﭘﺴﺮ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﺣﺎﻣﻠﻪ ﺷﺪﻩ . ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﻫﻤﺴﺎﯾﻤﺎﻥ ﺭﻓﺘﻢ،ﺍﻭ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻢ ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺣﻤﻠﻪ ﮐﻨﻢ. ﮐﻠﻤﻪ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺯﺑﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩ ﮐﻪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺗﯿﺮﯼ ﻭﺳﻂ ﻗﻠﺒﻢ ﺭﺍ ﭘﺎﺭﻩ ﮐﺮﺩ. ﻣﯽ ﺩﺍﻧﯿﺪ ﭼﻪ ﮔﻔﺖ؟! ﮔﻔﺖ :ﻣﻦ ﺧﻮﺍﻫﺮﺕ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺷﻨﺎﺳﻢ ﺑﺮﻭ ﺑﺒﯿﻦ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ؟ ! ﺳﺒﺤﺎﻥ ﺍﻟﻠﻪ ! ﺩﻗﯿﻘﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﺟﻤﻠﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺩﺧﺘﺮ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﮔﻔﺘﻢ )).ﻭﺟﺰﺍ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﻋﻤﻞ ﺍﺳﺖ (( ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ :ﺩﭼﺎﺭ ﺩﺭﺩ ﻫﺎﯼ ﺭﻭﺣﯽ ﺷﺪﯾﯿﺪﯼ ﺷﺪﻡ ،ﺳﭙﺲ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺳﺎﻟﻬﺎﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﺮﻓﺘﻢ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﮐﻨﻢ . ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻧﺎﻣﺰﺩﯼ ﻭ ﻋﻘﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﺐ ﺯﻓﺎﻑ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺷﺪﯾﻢ .ﺭﻭﺯ ﺯﻓﺎﻑ ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﺪﻡ ﮐﻪ ﻫﻤﺴﺮﻡ ﺍﺯ ﻗﺒﻞ ﺯﻧﺎ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ . ﻭ ﺍﻭ ﺑﻪ ﻣﻦ ﮔﻔﺖ :ﺑﺮﻣﻦ ﺑﭙﻮﺷﺎﻥ ﺗﺎ ﺧﺪﺍ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﭙﻮﺷﺎﻧﺪ .ﺑﺎﺧﻮﺩﻡ ﮔﻔﺘﻢ : ﺑﺲ ﺍﺳﺖ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ! ﮐﺎﻓﯽ ﺍﺳﺖ ! ﮐﺎﻓﯽ ﺍﺳﺖ! ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ : ﺑﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮﺿﺮﺑﻪ ﺧﻮﺭﺩﻡ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻏﺼﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﺨﺘﯽ ﻗﻮﺭﺕ ﺩﺍﺩﻡ، ﻭﺳﺎﻟﻬﺎﺩﺑﺎ ﺍﻭ ﺳﭙﺮﯼ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺩﺧﺘﺮﯼ ﺑﭽﻪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﺎﻩ ﺑﻪ ﺩﻧﯿﺎ ﺁﻣﺪ .ﻫﻨﮕﺎﻣﯿﮑﻪ ﺑﻪ ﺷﺶ ﺳﺎﻟﮕﯽ ﺭﺳﯿﺪ ﺩﺧﺘﺮﻡ ﮔﺮﯾﻪ ﮐﻨﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺁﻣﺪ . ﮔﻔﺘﻢ ﭼﻪ ﺷﺪﻩ؟ ﻧﮕﻬﺒﺎﻥ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ‏(ﻻ ﺣﻮﻝ ﻭ ﻻ ﻗﻮﻩ ﺍﻻ ﺑﺎﻟﻠﻪ ﺍﻟﻌﻠﯽ ﺍﻟﻌﻈﯿﻢ ‏). ﺑﺮﺍﺩﺭ ﮔﺮﺍﻣﯿﻢ ! ﺧﻮﺍﻫﺮ ﮔﺮﺍﻣﯿﻢ ! ﻧﮕﻮ ﺧﯿﻠﯽ ﻫﺎ ﺍﯾﻦ ﻣﻌﯿﺼﺖ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ،ﻧﻪ ﻫﺮﮔﺰ ﻧﮕﻮ ! ﺁﻥ ﺩﺧﺘﺮ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﻭﻝ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺭﺍ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﺩ ﺑﺮﺍﺩﺭﯼ ﺩﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭ ﻓﺎﺟﻌﻪ ﺑﻮﺩ ! ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﻢ ﻫﻤﺎﻥ ﻓﺎﺟﻌﻪ ﺭﺍ ﺑﺮﺳﺮ ﺧﻮﺍﻫﺮﺵ ﺁﻭﺭﺩ ! ﻭﺁﻥ ﺩﺧﺘﺮ ﺷﻮﻫﺮﯼ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﺷﮑﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ! ﭘﺲ ﺍﻟﻠﻪ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺳﺮ ﻫﻤﺴﺮﺵ ﺁﻭﺭﺩ ! ﻭﭘﺪﺭﯼ ﺩﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﻗﻠﺒﺶ ﺑﺮ ﺍﻭ ﻗﻄﻌﻪ ﻗﻄﻌﻪ ﺷﺪ ! ﭘﺲ ﺍﻟﻠﻪ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﺩﺧﺘﺮﺵ ﺭﺍ ﻣﺒﺘﻼ ﮐﺮﺩ. )) ﻭﺟﺰﺍ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﻋﻤﻞ ﺍﺳﺖ (( ﻭ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﯼ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺧﻮﺍﻫﺎﻧﻢ ﮐﻪ ﻋﯿﺐ ﻫﺎﯾﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﭙﻮﺷﺎﻧﺪ. ﺍﻟﻬﯽ ﺁﻣﯿﻦ ﻫﺮﭼﯽ ڪﻨﯽ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ڪﻨﯽ

  • نوشته : نظام اربابی پور
  • تاریخ: دو شنبه 12 بهمن 1394برچسب:زنا,
  • خلوت کردن با زن بیگانه و تنها بودن با او حرام است


    اسلام خلوت کردن با زن بیگانه و تنها بودن او در مکانی دور از انتظار دیگران را حرام نموده و به منظور جلوگیری از فساد ناشی از آن،شدیدا آن را ممنوع کرده است.زن بیگانه به زنی گفته می شود که نزدیگان سببی و نسبی مرد که نکاحش بطور دایمی برای آن مرد حرام است نباشد،مانند مادر،مادر بزرگ،خواهر،عمه،خاله،مادر زن و.....


      این تحریم به خاطر بی اعتمادی و یا تضعیف شخصیت زن و مرد یا یکی از آنها نیست بلکه به منظور محفوظ نگه داشتن آنان از وسوسه های شیطانی و خیالهای ناپاک می باشد،که می تواند به هنگام خلوت زن و مرد بیگانه با هم نبودن افراد دیگر،موجب تحریک غریزه جنسی شود و آنها را به زنا بکشاند.در این مورد پیغمبر(ص)می فرماید:


    ((من کان یو من بالله و الیوم الاخر فلا یخلون بامرأة لیس معها ذو محرم منها فان ثا لثهما الشیطان)) 

    ‏ ‏


     

    معنی((کسی که به خدا و روز قیامت ایمان دارد نباید به هیچ وجه با زنی که با او محرم نیست خلوت نماید در چنین حالی شیطان سومین نفر آنان خواهد بود)) :

        .

    ‏ ‏ .

    ‏ ‏.


    حضرت رسول(ص)به نحو مخصوصی زنان را از خلوت با مردانی که فامیل شوهر آنان هستند و با ایشان محرم نیستند مانند برادر شوهر و عموی شوهر و... بر حذر می دارد. چون عادتا در اثر بی توجهی در این موارد اتفاقاتی بین این فامیلها روی می دهد که با عواقب نامطلوب همراه است،چون خطر خلوت با نزدیکان نامحرم بیشتر از خطر خلوت با بیگانگان است و فساد و فتنه در آن آسان تر است.زن و مرد فامیل به آسانی می توانند با هم تماس بگیرند،بدون اینکه کسی به ایشان اعتراض نماید،به خلاف فرد بیگانه که چنین امکاناتی ندارد.همچنین خلوت زنان با اقوام نامحرم مانند پسر عمو،پسر دایی،پسر خاله و پسر عمه حرام می باشد و هیچ زنی حق ندارد با چنین خویشاوندانی در خلوت بنشیند.

    ‏ ‏

    ...

    ...


     

     

    ‏ ‏ پیغمبر(ص)فرمود: ((إیاکم والد خول علی النساء))

    ‏ ‏ متفق علیه است معنی((از رفتن پیش زنان خودداری کنید)).

      


    شخصی از انصار گفت ای رسول خدا اقوم نامحرم شوهر(مانند برادر و عموزاده) چطور هستند؟پیغمبر(ص)فرمود:(الحمو الموت)((خلوت با نزدیکان شوهر خطرناک و موجب مرگ و هلاکت است)). یعنی این خلوت موجب نابودی دین است اگر گناهی از آن به وجود آید،باعث نابودی زن است اگر شوهرش در اثر غیرت او را طلاق دهد،و موجب قطع روابط خویشاوندی و اجتماعی است اگر سوء ظن و بدبینی بین ایشان حاصل شود. تحریم خلوت با فامیل نامحرم،تنها به خاطر ترس از یک غریزه جنسی و عواقب ناشی از آن نیست بلکه علاوه بر آن به خاطر وجود زنان و اشخاص فضول و نمامی است که اساس خانواده و زندگی زن و مرد را به خطر می اندازد و باید از آنها پرهیز نمود.ابن اثیر در بیان معنای این فرموده پیغمبر(ص)((الحمو الموت)) می گوید:این جمله ای است که عرب آن را به عنوان ضرب المثل بیان می نماید همچنان که می گوید:((الاسد الموت))شیر مرگ است.یا می گوید:(السلطان النار))پادشاه آتش است یعنی تماس با شیر و حاکم مانند مرگ و آتش است.پس غرض حضرت رسول(ص)از این جمله آن است که خلوت زن با خویشاوندان نامحرم شوهر بدتر از خلوت او با افراد غریبه است چون اقوام می توانند زن را بیشتر تحت تأثیر قرار دهند و او را وادار نمایند که در خواستهایی از شوهرش داشته باشد که انجام آنها دشوار یا غیر مقدور باشد یا بسیار از چیزهای دیگر که به زندگی مشترک آنان صدمه می رساند مثلا شوهر مایل نیست اقوام او از زندگی او باخبر باشند.لذا زنش اجازه ندارد با آنان خلوت نماید.

     

  • نوشته : نظام اربابی پور
  • تاریخ: سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:خلوت کردن با زن بیگانه و تنها بودن با او حرام است,

  • lovenar

    نظام اربابی پور

    lovenar

    http://lovenar.loxblog.com

    رمشک

    شبکه اجتماعی،واتساپ،لاین،تلگرام،فیسبوک،بیتاک،نیمباز،اینستگرام،

    رمشک

    كد ساعت و تاريخ

    با سلام خدمت شما دوست عزیز نظامم اهل دهستان رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج استان کرمان رشته درسیم هستش علوم انسانی حتما به وب شما هم سرمیزنم وخوشحال میشم اگه توی نظرسنجی شرکت کنید و یا عضوخبرنامه بشید متشکرم. ‏ با عرض سلام و خوش امد گویی خدمت شما بازدید کننده گرامی در این وب سعی در معرفی دهستان رمشک در دنیایی مجازی داریم که البته مطالب دیگری هم قرار خواهد گرفت در حدتوان

    رمشک