رمشک
،وب سایت خبری، رمشک،دهستان رمشک
 

محرومیت در کوچه‌های کرمان رمشک


در برخی روستاهای جنوب استان کرمان که بعضاً بیش از 700 کیلومتر تا مرکز استان فاصله دارند، تعدادی از مردمان آن هنوز حتی شناسنامه ندارند و امکانات بهداشتی و فضاهای آموزشی مناسب آنها در حداقل است.


 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، دهستان رمشک با جمعیت بیش از 15 هزارنفر از توابع بخش چاه دادخدا شهرستان قلعه گنج یکی از این نقاط محروم است که باید برای رفع مشکلات آن چاره‌ای اندیشید.


با حضور در روستاهای گارو، زیارت گیاهان، ده بالا، دورگاه، لنگرو، ون چاک و چندین روستای دیگر واقعیت‌هایی را مشاهده کردیم که‎ ‎لازم شد با مطرح کردن آن مسئولان را در جریان قرار دهیم. نبود امکانات بهداشتی، فضاهای‎ ‎آموزشی مناسب، امکانات رفاهی، ورزشی، فرهنگی و حتی بی‌شناسنامه بودن بعضی از مردم این دهستان و ده‌ها معضل دیگر مردم این دیار را رنج می‌دهد. 

"محمد رمشکی" دهیار رمشک در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت:‌ در این‎ ‎دولت خدمات ارزنده‌ای انجام شده‎ ‎است و احداث مسکن روستایی از جمله این فعالیت‌ها بوده، ولی با این اوصاف فقط 30 درصد مردم‎ ‎دهستان رمشک دارای مسکن هستند و مابقی در مسکن‌های غیراستاندارد زندگی می‌کنند و البته بعضی‌ها هنوز در کپر.

‏ ‏وی افزود: در بحث آب اشامیدنی فقط مرکز دهستان از آب آشامیدنی‎ ‎لوله‌کشی بهره‌مند است و سایر مردم دهستان رمشک از آب‌های غیربهداشتی استفاده می‌کنند.

‏ ‏دهیار رمشک، نبود اشتغال، فضاهای ورزشی، فرهنگی و کمبود شدید فضای آموزشی را از جمله مهم‌ترین مشکلات دهستان اعلام کرد.


 

"خدابخش در زهی"، عضو شورای اسلامی بخش چاه دادخدا نیز به خبرنگار ایسنا گفت: اجرایی نشدن برخی قول‌هایی که به مردم داده‎ ‎می‌شود، از جمله احداث بازارچه پیله‌وری که می‌تواند نقش موثری در اشتغال‌زایی داشته باشد از نمونه وعده‌هایی است که‎ ‎تاکنون اقدامی برای احداث آن انجام نشده است. :

     این عضو شورای اسلامی بخش چاه دادخدا ادامه داد: تعدادی از مردم دهستان رمشک فاقد شناسنامه هستند و با توجه به مشکلاتی که در گذشته وجود داشت و شرایط موجود به آنها اجازه نداد که جهت صدور شناسنامه اقدام کنند، امروز شاهد آن هستیم که تعداد قابل توجهی در این دهستان از همه خدمات دولت از جمله دریافت یارانه‎ ‎محروم هستند، لذا باید در این رابطه فکر اساسی شود تا این مشکل مرتفع شود. .

‏ ‏یکی از فرهنگیان رمشک نیز گفت: نبود فضاهای آموزشی مناسب، کمبود صندلی و ... موجب شده است که تعداد زیادی از دانش‌آموزان در مدارس ثبت نام نشوند، و مکان‌های آموزشی موجود هم فرسوده بوده و امکانات مناسبی ندارد که این باعث شده تا تحصیل برای دانش آموزان منطقه بسیار سخت‎ ‎باشد. .

‏ ‏این فرهنگی دهستان رمشک افزود: نبود دبیرستان و پیش دانشگاهی موجب شده تا اکثریت‎ ‎دانش آموزان از ادامه تحصیل بازبمانند و این یک معضل بزرگ در رمشک است..


یکی دیگر از مشکلات مردم دهستان رمشک علی رغم امکانات کمی که دارند و استفاده زیادی از برق ندارند، صدور قبض‌های صادره بالای 200 هزار تا 400 هزار تومان است که از سوی اداره برق صادر شده و مردم این‎ ‎منطقه را کلافه کرده است. :

‏ ‏مردم و مسوولان دهستان رمشک معتقدند که مامورین اداره برق این آمار و ارقام میزان مصرف را بدون قرائت کنتور اعلام کرده‌اندکه مسوولان اداره برق منطقه باید در این رابطه پاسخگو باشند.

یکی از نکات جالب که خبرنگار ایسنا در این راستا مشاهده کرد اینبود که اکثر قبوض مصرف در دهستان رمشک بالای 200 هزار تومان بوده و این در حالیست که فقط مصرف آنها از انرژی برق یک لامپ و یا نهایتا یخچال است....

"فلاحی" سرپرست فرمانداری قلعه گنج در این راستا به خبرنگار ایسنا گفت: دلیل صدور قبض‌های این چنینی به خاطر تعرفه‌های بالاست و باید این موضوع از سوی متولیان امر موردتجدیدنظر قرار گیرد. ...


 

 

‏ ‏وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که آیا مامورین‎ ‎اداره برق کنتورهای مردم را قرائت می‌کنند یا خیر؟ گفت: شاید این موضوع که آنان بدون قرائت کنتور قبض صادر می‌کنند، صحت داشته باشد که باید این مهم به طور جد پیگیری شود.

‏ ‏فلاحی در رابطه با مشکلات ذکر شده در دهستان رمشک گفت: در این دولت خدمات زیادی به مردم شده است که احداث مسکن روستایی، ایجاد فضاهای آموزشی،ایجاد راه‌های ارتباطی و ... از جمله این خدمات بوده است.!

  


وی هم‌چنین در مورد اجرا نشدن احداث بازارچه پیله‌وری در دهستان رمشک گفت: نبود راه ارتباطی مناسب و عدم استقبال مردم موجب شده تا این طرح اجرایی نشود.

 


وی افزود: با احداث محور رمشک - کتیچ - فنوج که دو میلیارد تومان‎ ‎اعتبار دارد و در آینده‌ای نزدیک به اتمام می‌رسد، بازار پیله‌وری دهستان رمشک هم احداث خواهد شد.


 سرپرست فرمانداری قلعه گنج درمورد توقف احداث واحدهای مسکن روستایی گفت: متاسفانه نبود اعتبارات دولتی موجب شده تا شاهد عدم ساخت و ساز واحدهای مسکن روستایی باشیم.


وی تصریح کرد: درصد زیادی از مردم شهرستان قلعه گنج در واحدهای فرسوده، کپری و غیراستاندارد زندگی می‌کنند. 

سرپرست فرمانداری قلعه گنج درپاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که چند درصد مردم شهرستان از آب آشامیدنی غیربهداشتی استفاده می‌کنند، گفت: تنها 30 درصد مردم از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند و 70 درصد مابقی از آب آشامیدنی غیربهداشتی استفاده می‌کنند.

‏ نظر

‏ ‏وی در مورد کمبود فضاهای آموزشی و عدم ثبت نام بعضی دانش آموزان گفت: این غیرقابل قبول است که به دلیل نبود فضای آموزشی، دانش‌آموزان از تحصیل محروم شوند، کمبود فضای آموزشی در رمشک وجود دارد ولی باید همه ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهند، حتی در همان مدارس کپری باید این کار انجام شود.


 

سرپرست فرمانداری قلعه گنج، وجود خاک حاصلخیز برای کشاورزی، سرمایه‌گذاری و پرورش دام، شتر، راه‌اندازی صنایع تبدیلی و... را از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه اعلام کرد و افزود: دولت با تمام توان از سرمایه‌گذاران حمایت خواهد کرد. :

     اما آنچه که در این مناطق هر بیننده‌ای را به تامل وامی‌دارد، این است که مردمی که وفاداری خود را به نظام اسلامی نشان داده‌اند، چرا باید این چنین محروم باشند. .

‏ ‏امید می رود تا متولیان امر با توجه بیشتر اوضاع این منطقه را سامان بخشند، چراکه مردم این منطقه از آبی استفاده می‌کنند که بعضاً از رودخانه‌های فصلی است و جز لجن چیز دیگری ندارد، از سوی دیگر چشمان به گود نشسته کودکان این منطقه، سوء تغذیه شدید آنها را نشان می‌دهد. .

‏ ‏به گزارش ایسنا، منطقه کویر، دهستان رمشک با جمعیتی بالغ بر 15 هزار نفر از توابع بخش چاه دادخدا شهرستان قلعه گنج در فاصله بیش از 700 کیلومتری مرکز استان کرمان قرار دارد که وجود مسافت طولانی تا مرکز استان و بی‌توجهی‌ها عامل اصلی فقر در این منطقه است..


نظر :

‏ نظر

نظر منبع ایسنا¤‎(‎isna‎)‎

  • نوشته : نظام اربابی پور
  • تاریخ: شنبه 31 فروردين 1398برچسب:محرومیت در کوچه‌های,
  • صفحه قبل 1 2 صفحه بعد


    lovenar

    نظام اربابی پور

    lovenar

    http://lovenar.loxblog.com

    رمشک

    محرومیت در کوچه‌های کرمان رمشک

    رمشک

    كد ساعت و تاريخ

    با سلام خدمت شما دوست عزیز نظامم اهل دهستان رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج استان کرمان رشته درسیم هستش علوم انسانی حتما به وب شما هم سرمیزنم وخوشحال میشم اگه توی نظرسنجی شرکت کنید و یا عضوخبرنامه بشید متشکرم. ‏ با عرض سلام و خوش امد گویی خدمت شما بازدید کننده گرامی در این وب سعی در معرفی دهستان رمشک در دنیایی مجازی داریم که البته مطالب دیگری هم قرار خواهد گرفت در حدتوان

    رمشک